hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Sunday, August 8, 2010

norjasmine julyana

assalamualaikum .


haa , msti korg trtanya2 ,


nama sape lak nie ?


x prnh dgr pun ?


haa ..


nama ini menyingkap sejarah silamku ..


*


heyy jesse !


da lama kite x jmpe kn ?


rindu ott sama jesse !


ms trnampak jesse kat surau smlam ,


ya ALLAH ! x sngke !


kurus motivasi MAP Training daa pertemukan kite smule .


da setahun 7 bln x jmpe !


(ekk eleyy , 2 thn je , tu pun nk kcoh :p)


tapi kan , masa pidato tu ,


aku yakin ade terlintas di hati kau ,


aku laa orang pertama yg pegi dpan .


tanggapan kau terbukti salah .


aku perempuan terakhir (mcm pompuan mlayu trakhir lak)


yang gi pidato dpan pentas tuu .


hahhhh ? ni la aku .


jesse ,


aina skrg x sme ngan aina yg dlu .


aina di semenyih x sme ngan aina di wangsa maju .


aina , KETUA PENGAWAS SK WANGSA MAJU ZON R10


(ceh tles besar2 kn :p)


skrg cme jd murid biasa2 yang suke langgar peraturan skola .


aina , yg selalu NO 1 dalam kelas n' aliran ,


skrg cme juara kampung di kelas sndr .


aina , yg dlu popular dgn kisah romantiknya dengan insan berketurunan nama 'NIK'


(ex boyfie ku orang kelate)


skrg sllu dipandang serong gedik ngan laki .


aina , yg dlu selalu dihormati , dipuji , disegani


skrg cme insan biasa yg sllu dipinggirkn .


klau korang ingat aku kuat menghadapi apa yg aku hadapi skrg


SALAH .


kini aku lemah . tak berdaya nk menghadapi dugaan .


lg hebat kekuatan hatiku semasa di tahun lima dan enam .


dlu org yg nk rampas bf aku ,


anak buah aku sndr , sekelas dgn aku n' org yg aku sangka baik !


terang2 die nk rampas bf aku ,


aku boleh lagi goyang kaki .


tp bkn bermakna aku x berhati-hati .


akhirnya usahanya gagal .


kerna dia tahu aku kuat dan aku x mungkin dikalahkan .


tapi KINI ?


orang boleh senang2 lukakan hati aku


kerna aku lemah dan tiada perisai


daripada insan2 berhati x senang utk sakitkan aku .


jesse ,


setelah ku pergi meninggalkan kau dan rakan-rakan


walau ku tak rela berpisah


namun hakikat hidup ini ,


kita MESTI berhijrah .


emy , biarpun kau melihat aku berubah


dari perangai gedik ku masa dlu kpd cool masa skrg ,


namun masih ku tak dapat mencari


diriku , aina , 6 cemerlang suatu ketika dahulu .


ku rindu sk wangsa maju zon r10 .


ku rindu 6 cemerlang .


hebat kenangan di 1 krk 1 ,


hebat lagi suka duka di 6 cemerlang .


di bawah naungan mr . loong yang memahami ,


(ku doakan mu agar kau mendapat hidayah ALLAH)


kita sama-sama berusaha untuk berjaya .


namun pelbagai cabaran menimpa ,


kadangkala melunturkan semangat jiwa .


namun kadangkala membangkitkan gelora rasa .


jesse ,


bak kata penceramah kita tadi ,


semalam adalah kenangan lalu .


esok adalah khayalan yang belum nyata .


hari ini ialah penentu siapa kita .


biar semalam ku berjaya gilang-gemilang ,


esok ku harap kejayaan yang lebih hebat ,


hari ini aku kecundang .


dan penceramah kita berkata sekali lagi ,


kejayaan bukan dikira berdasarkan berapa kali kita jatuh ,


tetapi berapa kali kita bangun dari jatuh .


jesse ,


kini aku cuma aina yang sekadar biasa sahaja .


biar dahulu aku yang paling terserlah .


ingin sekali aku mencari kembali


aina syakira , 6 cemerlang .


aina yang prihatin dan diberi prihatin .


jesse ,


kau kata kau rindukan aku .


ku juga merinduimu .


dan semua memori di 6 cemerlang .


segala-galanya ku rindu .


biar memori itu tak mungkin kembali


apa salahnya , kita wujudkan yang baru nanti .


aku x kan melupakanmu , jesse .


dan 6 cemerlang 2008 juga . IMY ^.^


norjasmine julyana binti johari a.k.a jesse ,


teruskan perjuanganmu di Sekolah Aminuddin Baki ,


semoga kau berjaya , dunia dan akhirat .


doakan aku di sini . AMIN .


-the end of the daily story-


1 comment:

Jasmine aka Jesse said...

aina... terharunye!! baru jumpa, sedangkan setahun dah berlalu...maaflah! inipun kawan baik (la jugak) yang jumpa ny... imy too babe, sangat2. terimakaseh, sekarang baru aku tau kisah kau yg sebenar... tabahkan jiwa, tetunya sekarang kau da berjaya? insyaAllah aku doakan, Amiin :)


.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.