hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Monday, February 28, 2011

takder mood nak menghadapi hari seterusnya

assalamualaikum .

da lame aq x post kat sini .

tak lah lama sangat pun . haha !

esok aku ingat nak lawat haza .

tapi esok dah tarikh tamat contest laa .

nak lanjutkan lagi tak ?

rasanya tak sempat esok kalau nak post .

aku lanjutkan sampai hari .. jumaat lah .

jumaat nie berapa ya ? 4hb kan ?

so , kire la ade tempoh 40 hari .

lagi 5 hari lagi contest tu berjalan .

dpt la jgak feedback . tapi tak banyak . dlm 4 ke 5 org je .

tapi ramai2 masuk pun , hadiah 3 je . haha !

*

arrggghh !

tensionnye !

sebab :

1) fikirkan knpe kambeng biri2 aq asyek mrhkn aq !

2) homework berat2 !

3) kelas tambahan da bermule !

dah2 . aku tak larat utk semuanya .

bye .


Thursday, February 24, 2011

2 P : pantun dan peristiwa

assalamualaikum .

pantun khas buat ibu karangan MUHAMMAD RAZLAN BIN GHAZALI

Setiap hari makan tebu ,
Selamat hari ibu .

Tepi perigi ada mihun ,
Selamat hari ulang tahun .

Aku selalu cium bunga ros ,
Makku bernama Ros .

pantun khas buat ibu karangan MUHAMMAD AIZAT BIN DAUD

Anak bangla berbadan sasa ,
Hari-hari makan kari ,
Ibuku banyak berjasa ,
Akan ku kenang sepanjang hari .

Mak Cik Joyah muka berseri ,
Makan karipap berintikan tuna ,
Ilmu dan panduan sentiasa diberi ,
Menjadikan aku orang yang berguna .

Anak Cina membela kera ,
Kera itu banyak berjasa ,
Menjaga kami penuh mesra ,
Ibulah tokoh yang sempurna .

*

"branggg !!!"

terus aku , fireen dan haziqah pun pandang belakang .

ada accident . nampak motor jatuh .

ttibe naluri tergerak n' menggerakkan kaki nk tgk apa yg berlaku .

langkah demi langkah ,

ehh ? syafiq wasfi ? baihaqi ?

langkah mendekat lagi ..

ya ALLAH !

*

sebelum balik .

"haza , ade cat spray warna itam tak ?"

"tak ."

"kawan2 kau ?"

"takde rasanya ."

"kau wat warna apa ?"

"PINK !"

"pink ?!"

"pink la baru menunjukan kelelakian !"

HAHAHAHAHA ! serentak kami gelak .
*

dan ,

orang yang aku berbual mesra tadi ,

ada di depan aku ,

nyaris terjatuh ke dalam longkang .

*

"muzammil ! nak balek dgn kau lah !"

"aku balek naek moto ."

"alaa .."

"haza pun ikut sekali .."

*

dan ..

inilah padahnya .

bila motor dibawa laju tanpa menoleh ke kiri dan ke kanan di simpang terlebih dahulu ,

inilah jadinya .

kereta nizam yang tiba-tiba muncul dari arah kiri ,

mengejutkan muzammil lalu menyebabkannya terbabas ke tepi longkang .

haza juga turut terikut jejak muzammil .

di depan mataku , muzammil , patah tangannya , berdarah kepalanya .

dan haza yg nyaris masuk longkang , patah kakinya .

mujur hanya beg haza yg masuk longkang .

kalau beg itu menarik sekali tuannya ?

ya ALLAH ..

sembuhkanlah haza nazrie dan muzammil asyraf ..

mereka penyeri hidupku .




muzammil kemungkinan hilang ingatan ? semoga ia tidak berlaku ! nauzubillahi min zalik .


Tuesday, February 22, 2011

aku jelezz xD

assalamualaikum .

dengan ini saya mengisytiharkan bahawa

saya CEMBURU dengan

cik nur najiah binti azli !!!

sebab kambeng biri2 saya cakap dgn dye !

(elehh , tu je ke , mintak pelempang juga cik aina nieyh xD)

tapi tapi ..

(ade tapi lak tuh =.=")

itu ade petanda baek tuh !

dye da mau ckap dgn geng aq !

n' skrg aq da dpt kwn dgn hampir sume geng dye .

n' aq hrp suatu hr nnt ,

dye mau brckap dgn aq n' lepak + borak2 dgn aq :D

*

wahh !

teringin nak masuk wakil sekolah untuk badminton !

tapi ..

aku da lama tinggalkan permainan nie .

wktu aq drjh 6 , aq pndai maen !

tapi sjak msk form 1 , aq da lme x maen , so lme2 x reti maen :(

tapi sejak skola wat latihan badminton tok wakil skola

n' opsyen sport kambeng biri2 pun badminton ,

aq jd teringin nak maen balek :(

*

semalam aq rse cam aq nie VIP !

"aina ! teman aq gi tandas !"

najiah menggedik kat aq . haiyoo .

ttibe aq pusing belakang , geng kambeng biri2 dpan aq !

aq xtau nape aq menggelabah giler .

yg si najiah nie pulak ,

"aina ! jom la ! teman gi tandas !"

aq gi redah grup d0rg ,

smbil cakap , "ala , malas la . nk gi tandas nie !"

tgk2 tgh2 aq ckap , sume bagi laluan aq lalu .

trmsk kambeng biri2 . dye kn kat blkg skali .

cre dye dgn kwn2 dye bg laluan cam nk bg PM lalu je . haha ! xD .




nak borak dengan kau ! boleh kan ? HAHA xD


Saturday, February 19, 2011

sambutan maulidur rasul peringkat sekolah

assalamualaikum .

wahh ! sungguh penat yer hari nie !

ade sambutan maulidur rasul kat skola .

pagi sabtu kena bgn lg . haha xD .

hari nie aku pakai baju warna maroon .

kambeng biri2 aku pakai baju warna .. ehh !

dye mana dtg !

apalah aina nie ! hishh !

okay okay ,

kumpulan budak kelas aku menang sepanduk tempat kedua !

wahh ! tahniah ye ! x sia2 la usaha korg :D

bangga nie bangga nie !

(pdhal x msk pun xD)

kenapa tak masuk ?

hishh , malas lah . nanti merosakkan suara aku .

haiyoo , nape nak jaga sangat suara nie ?

sebab hari nie aku buat persembahan tilawah !

haha ape lagi , tarannum la .

cuak giler laa bile nak masuk pentas .

naseb baek kambeng biri2 aku tak ade .

kalau ada dye , berganda2 cuak aku nie . haha ! xD .

dan ,

aku dah berjaya bertilawah dgn baek !

nafas sampai juga ! (pdhal nyaris nk putus)

suara tak pecah !

ohh yeah !! alhamdulillah wa syukurillah ,

bersyukur padamu ya ALLAH :)

(dah2 stop nyanyi)

tadi waktu balek aku jalan kaki sorg2 .

sebab emy tak datang . dye migrain .

tgh2 aku jalan tu , ade budak laki sesi petang tg0r aku .

"ehh , ni akak yg ngaji tadi ehh ?"

aku kata lahh , "a'ah ."

k0rg tau dye kata ape ?

"suara akak sedaplah , macam MAWI !"




apalah kau nie , suara aku bukan macam mawi , tapi macam aina syakira laa . haha xD .


Friday, February 18, 2011

bermulanya kokurikulum

assalamualaikum .

koko oh koko !

mengapa engkau wujud ?

macam mana aku tak wujud ,

MOE nak aku wujud .

tau ke MOE tu ape ?

haiyoo , fail akronim . ministry of education laa .

pada hari rabu yang lepas bermulalah kokurikulum : unit beruniform .

haihh biasalah KRS , mesti lah kerjanya kawad .

dah lah kawad tengah padang yg panas mcm kat mesir (bak kata fireen)

pastu org yg handle kawad tu , asyek nk discuss je arahan ape .

haihh , berpanas hati aku tunggu . nak bincang , bincang la waktu laen .

aku memang tak nak masuk kawad . penat . tak terdaya .

tapi kalau kambeng biri2 msuk , aq msuk la k0t . haha .

hari khamis lak , aku tak datang koko : persatuan BI .

sebab ape ? heyy , aq x ponteng okay ! bkn mcm k0rg !

aq ade kelas KKQ . Keh Keh Qiu . bukan2 ! Kelas Kemahiran al-Quran .

ustazah kalsum jadi guru penasihat tanda buku koko kteorg . haha !

aina malik pengerusi xD . cehwah !

jadi kesimpulannya ,

sejak ade bende yg namanye kokurikulum nie ,

jadual aku makin padat n' sempit .

dan aku tak banyak masa nak siapkan keje skola .

tgk hr nie , buntu aku dibuatnya kerja KH byak x siap .

da la aku formen . naseb baek hr nie p0t0ng kayu . cekgu x check kerja . huhh , legaaa :D .

nampaknya aku da tak boleh masuk tido kul 10.45 lagi .

paling awal , 11.15 malam kot . dah belambak kerja . bertambah2 tiap2 hr .

doakan aku dapat mengurus masa dgn baek .

okayy . aku tak banyak masa nie . petang nie aku kena gi skola .

berlatih untuk sambutan maulidur rasul esk .

solat zohor dulu ! :)




hari ini kau tiada di mataku :'(

Monday, February 14, 2011

cerita cik atikah

assalamualaikum .

"tadi waktu kau belok ke kanan ,

dye nmpak kau ,

dye senyum ."

cik atikah tarik nafas , sambung lagi ,

"tapi aku tak tau la knpe dye senyum . mngkin sbb laen ke , ape ke ."

aduhh . ayat nie spoiling mood aq je . haha xD .

kau tak tahu , betapa berdebarnye aku lalu sebelah kau .

tgah2 lalu sebelah kau , boleh pula aku nyanyi lagu the time - black eyed peas smbil goyang2 pencil box .

mcm bdak2 kn aku nie . haha ! dpn kau pun x bleyh nk act mcm org matang .

aku tak boleh lah , berhadapan dgn kau , aku mesti menggelabah .

tapi aku harap sangat2 , senyuman kau yang tadi tu , hanya untuk aku <3

*

yeay yeay ! jadual baru !

kebaikan :

1) balek pukul 2.05 minit ! bag0s x payah balek lmbat . boleyh lme sket onlinee :D

2) arab mas0k dlam P&P pagi . yes ! x yah ngant0k2 wktu petang .

keburukan ?

cekgu PJK !

cekgu hartini !

ainaa mainor kata , cekgu tu garang !

saya nak cekgu siti norafizan !

saya tak mahu cekgu laen !

cekgu laen x kasi maen police n' thief ! haha xD .

walau bagaimanapun ,

cekgu arab tukar . ustaz noor zaimi . ade org kata dye garang . nth lah .

tnggu jela dye ajr nnt . bru leyh wat conclusion kn . haha xD .

*

wahh ! minggu nie da mle koko !

bkn koko coklat . singkatan kpd kokurikulum .

penat lah . dah alang2 skola habes awal ,

tak ade alasan t0k aq x dtg koko .

takpelah . nnt ble giliran permainan , aq lg ske .

sbb dye msti dtg pnye . ciss xD .

haih , kenapalah form 3 nie aq da jd orang business (mksdnye org sebok la)

semoga aku dapat kebahagiaan yg sepatutnya .

*

"hai alan ! hai aizat ! hai nazri !"

hai aina !" hampir serentak aizat dan nazri jawab . aizat wat muke seposen je .

kelam kabut 3 bujang lapok nie wat keje sejarah .

time nie baru lepas rehat . menyinggah di 3 krk 1 .

"tengok muke aizat . selamba je . takde perasaan . haha !"

nazri pandang aizat .

"alahh tgok la bile pergi bilik kemanusiaan (sejarah) nanti , msti dye cakap x henti ."

muka aizat tak ade ekspresi langsung . tak senyum , tak marah ,

kekal je ngan muke takde perasaan tu .

haihh . entah lah .

aku mungkin bukan kawan baek kau lagi lah anak daud .

tapi kau akan selalu jadi kawan baek aku . dulu . kini . selamanya .

aku takkan lupa semuanya yang kita dah lalui bersama . di medan maya .

*

benci kau .. benci .. BENCI KAU LAH !

yang kau tahu , miss comel , miss comel dan miss comel !

klau suke miss comel tu , cakap je lah !

tak yah lah nak buat pekak bile aku tanya soalan kat kau .

sorry miss comel . kau tak salah ape2 .

yg salah , budak tu !

kau dah banyak berubah sekarang .

dulu kau friendly . sekarang ..

dulu kau amik berat . sekarang ..

dah lah kau . kau bukan lagi kawan baek aku .

satu2nye lelaki yang ade dlam hidup aq , cume kambeng biri2 .

kau tak lagi diperlukan dalam hidup aku ,

sebab aku pun tak lagi diperlukan dalam hidup kau .

enough until here . our friendship COMMA HERE .

nak sambung ayat lepas comma tu , ubah diri kau dulu . okayh ?



teringat masa kau kata kat aku , "jangan merungut !" saya akan cuba .


Friday, February 11, 2011

assalamualaikum .

aq x sngke betapa beraninya aq smlm .

tu la , nak cepat turun tngge . tak brfikir pnjg .

aq gi pukul tgn kanan dye pkai fail KH ,

n' kata , "tepi sikit !"

wlaupun aq x pndg mke kau ,

aq tau , kau msti trkejut xD

dan aq x sngke aq akn brckp dgan dye wlaupun dye x brcakap ngan aq .

smge lpas nie boleyh berborak n' lepak bersama .

aq akn tnggu saat itu tiba .

*

"aina ! cekgu prema nak jumpe !"

adoihh , dah la aq nie formen . lpas rehat KH , nk kne cri cekgu lg .

dgr mumtaz ckap cmtu , aq rse mcm , kenapa kenapa ?

aq pun msok bilik kaunseling wat prtama kali pada 2011 xD .

"aina ! apa khabar ?"

"baek !" (pdhal rse mcm nk maty xD)

"kenapa aina tak nak sambung lagi prs ?"

"saya tak mampu pegang banyak sangat komitmen dlm satu masa .
jadi , biarlah saya korbankan jawatan saya ."

"ini permintaan kamu sendiri ?"

"YA ! (dgn yakinnya) setelah saya berbincang dan meminta pendapat ,
inilah keputusan saya ."

"tapi kita nie semakin membesar , seharusnya ia kebiasaan yg kita trpaksa pegang banyak komitmen dalam satu masa .
apa pendapat kamu ?"

aduh ! mcm mne la aq nk patahkan hujah cekgu prema nie ?

nseb baek dpat idea . aq nie otak geliga sket . xD .

"cekgu , saya ada kelemahan di mana saya tak mampu uruskan masa dgn baik .
saya takut , bila banyak2 bnde prlu dibuat , semuanya akan jd kelam kabut .
jadi , biarlah saya korbankan jawatan saya ."

trdiam cekgu prema dgar jwpn aq yg brnas tu . haha xD .

mmg jwpn aq tu saje nk patahkan hujah dye ,

tapi aq akui , aq mmg x reti nk uruskn mse .

nnt klau msyuarat , ssah . byak keje x siap . lg byak keje yg mnanti .

"okay lah kalau mcm tu . cekgu doakan kamu berjaya dlm hidup kamu ."

TERIMA KASIH CEKGU ! =)

*

hari ini ada pelancaran "BULAN CERGAS ."

so bulan nie , kite msti cergas . haha xD .

tadi aq da pandai la wat poco-poco ! (bngge nie nk bgtau xD)

pastu form 3 kumpul kat dewan , cekgu nk bg taklimat pasal KKS .

"kesatuan kerek sedunia"

bukan2 ! kerja khusus sejarah xD .

pastu tadi setiap tingkatan , pompuan dgan laki kne dok sebelah2 .

aq dok sblh haziq .

yg dok sblh biri2 , pompuan tu , ahh , cemburunya !!!

nseb baek pompuan tu baek .

dibuatnya sblh dye pompuan mcm gedik2 tu , mmg nk kne r . haha xD .

*

status di fesbuk tu untuk mr . biri2 !

i regret everything i've done to you .

i regret to make mess in life of you .

i regret with the sudden changes in you .

but ,

i never regret loving you :)




sedang mencari jawapan bagi satu persoalan misteri .

Tuesday, February 8, 2011

lepaskan lahh ..

assalamualaikum .

tajuk nie cam iklan johnson's tu kan ?

apa laahh . xde kaitan pun dgn post aq .

aq tgok , setiap geng aq , iaitu

aina , ainaa , farah , emy dan najiah

kini sdg mengalami konflik emosi .

aina dgn kesilapan yg dye da wat .

ainaa dgn persoalan yg x prnh habes .

farah dgn prpisahan yg sementara .

emy dgn kisah mse lalu yg msih menghantuinye skrg .

najiah dgn perubahan mendadak yg menyesakkn jiwa .

masalah yg melanda 5 org ni serentak

membuatkan semua saling memerlukan t0k meredakan gelojak dlm aty .

tapi tu yg mnjadikn kte akrab kn ?

tapi aq juga harap , bile kite senang nanti ,

mcm ni la keadaannye . gembira , ceria dgn kwn2 dan akrab .

aq pun hrp suatu masa nnt ,

bahagia itu akan tiba :)

*

salah saya . semuanya salah saya .

saya nak jadi aina syakira !

saya tak nak jadi kirana bliss !

saya menyesal atas semua kesilapan saya .

aina syakira tak pernah menggedik dgn awak .

sedangkan kirana bliss , ya .

aina syakira tak pernah cuba pecahkan privasi awak .

sedangkan kirana bliss , ya .

aina syakira tak pernah menyibuk tentang awak .

sedangkan kirana bliss , ya .

sedangkan kedua2 karakter yg berbeza itu

ialah orang yang sama .

saya menyesal . menyesal sangat2 .

saya pilih karakter kirana bliss apabila berhadapan dgn awak .

entah ke mana perginya karakter aina syakira yg dulu awak knal .

maafkan saya .

saya hanya habuk yg merimaskan hidup awak .

saya hanya nyamuk yang membingitkan telinga awak .

saya hanya sampah yang menyemakkan mata awak .

niat saya hanya untuk menjadi kawan awak .

tak lebih dari tu .

tapi kalau tak ikhlas , tak guna kita berkawan kan .

biarlah saya pergi , pergi jauh dari hidup awak .

saya ulang ayat yang pernah saya cipta bila saya bergaduh dgn awak julai tahun lalu ,

"ku terpaksa berundur dari hidupmu

walaupun ku tak mahu dan tak mampu"

saya takkan berhenti berdoa , agar saya akan muncul sekali lagi dalam hidup awak ,

dengan karakter aina syakira , kawan baek kpd kawan baek awak .



saya mahu kita seakrab dulu !

Monday, February 7, 2011

kembali

assalamualaikum .
da lama aq menyepi dr blog nie kan .
aq balek kmpg laa . tngkn fikiran . haha xD .
bajet byak mslh je kat kota .
aq slalu dgar iklan nie kat radio ,
iklan keselamatan jalan raya .
"kawan saya pernah berkata ,
hidup kita boleh berubah hanya dengan 3 perkataan sahaja ."
dan 3 perkataan yg mengubah hidup aq skrg ,
"i admire you"
mengubah segala persepsi kau pada aku .
sama ada kau anggap aq sebagai
aina syakira , kawan kepada kawan baek kau ,
atau pemilik mukabuku yg brnama kirana bliss ,
perasaan aq ttap sama .
-the end of the daily story-


.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.