hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Saturday, April 9, 2011

suka dan duka

assalamualaikum .

SUKA

"happy birthday amirul !"
"happy birthday ainaa !"
"happy birthday hakem !"

..

..

..

"happy birthday rafeeq !"

kenapa jarak ? sebab tu dua hari berbeza .

mir0l - ainaa - hakem = 8 april . rafeeq 9 april .

tuanku , kenapa tak cuti je pada hari keputeraan tuanku ?

patik dah malas nak datang sekolah sbb dokumentasi KH x siap . xD .

semalam ade doa selamat sempena bufday ainaa .

tapi tak sempat duduk smpai penghujung sebab dah kne balek kol 5 , tusyen .

papepun , hari nie 9 april , ingat2 la lagi sebulan dari tarikh ni yerr :D

*

DUKA

tiap2 pagi aku jumpa dia .

duduk depan rumah . tunggu aku .

ehh bukan maksud aku tunggu aper .

tunggu aku datang . nak ambil anak dye gi sekolah .

pastu aku lambai dye . dye lambai aku .

muke dye sentiasa ceria . senyummm :)

dye tu banyak cerita . macam2 lah . kisah hidup dye , dye selongkarkan .

pasti jadi halwa telinga kepada org yg mendengar .

satu hari , mcm pagi2 sebelumnye , aku gi rumah dye . nak amek anak dye cam biasa .

dye tunggu macam biasa .

lepas anak dye naek kete aku , dye lambai kat aku macam biasa .

*berapa kali biasa daa

tapi hari tu terjadi perkara luar biasa .

"haziqah , mak kamu jemput . kat pejabat ."

tengah2 khusyuk tulis soalan agama yg ustazah salmah bagi ,

satu kelas jadi gempar . muke haziqah mula berubah corak .

semua pandang muke haziqah yg mule menggelabah .

haziqah pun carry beg dye nk balek + salam ustazah salmah .

sblm tu ustazah salmah tanya , "sape yang sakit ?"

perlahan haziqah jawab .. "ayah .."

ustazah salmah cube tenangkan haziqah .

aku yang terdengar naek terkejut .

dan bertambah terkejut bile esoknya dan lusa nya aku dapat informasi ni .

ayah haziqah ade pendarahan kat otak .. koma .. doktor kata tak ade harapan ..

tersentak hati aku . aku rewind balek .

orang yang hari2 pagi2 tunggu aku , selalu lambai kat aku setiap pagi ..

sekarang ..

..

..

(aku sebak tulis post nie)

ya ALLAH , sembuhkanlah pakcik yahya .

kerana keluarganya kini sedang memerlukannya .

bukan saatnya untuk rakanku menerima kehilangan ayahnya .

ya ALLAH , sedarkanlah pakcik yahya dari komanya .

kerana doktor juga hambaMu yang lemah sama seperti aku .

dan hanya Kau yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu .

ya ALLAH , kembalikanlah pakcik yahya kepada pangkuan familinya .

aku memohon dengan rasa rendah diriku ..

istajib dua'ana ya ALLAH ..
(kabulkanlah doaku ya ALLAH ..)





tabah ya haziqah , aku akan selalu menjadi tunggak kecekalanmu .


No comments:


.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.