hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Tuesday, May 3, 2011

dia , warna hidupku !


assalamualaikum .

ya , awak warna hidup saya !

terima kasih ya ! :)

ehh2 , bukan tu je saya nak cerita .

saya nak cerita implikasi warna dalam kehidupan seharian kita .

sebab tu ALLAH cipta dunia dengan warna . sebagai variasi . makin berseri .

tapi setiap warna punya lambang tersendiri .

anda suka warna apa ?

saya suka warna biru ! :)

biru ? mengapa biru ?

sebab biru membuatkan saya tenang . biru lambang ketenangan .

ehh ehh . bukan tu je tafsiran warna biru .

warna boleh mempengaruhi personaliti seseorang .

orang kata , orang yang suka warna biru ialah orang yang ?

  • sensitif (ohh sikit2 la)
  • beretika (out of list !)
  • romantik (eee . yucks !)
  • suka menolong (ade la jugak)
  • mudah berkorban (iye ke ? macam tak je !)
  • bekerjasama (boleh lah)
  • membawa kesembuhan (tak faham ?)
nak lagi ? heheh . warna bukan satu . warna ade banyaaaaaakk lagi .

KUNING
ceria , tahan lasak , suka berkawan , popular , suka enjoy !
(bukankah kuning lambang diraja ?)

HIJAU
tenang , pemurah , berperikemanusiaan , kreatif , ambil berat , banyak idea , penyayang
(pencinta alam sekitar semestinya prefer warna ni dalam list no 1 !)

COKLAT
matang , sihat , berdikari , tenang
(adakah bertepatan dengan ayah saya ? hehehe !)

MERAH
kemegahan , pantas , kurang sabar , bersemangat
(merah lambang panas ! huhh , hot , hot !)

HITAM
ego , berkeyakinan diri , mudah hiba , iltizam yang tinggi , komited , serius , tak pandai berlawak
(hitam ade kebaikannya tersendiri . tak semestinya hitam tu kelam . it's stylish okay ?)

PUTIH
optimistik , suci , kedamaian , tak suka bergaduh , kurang kreatif , kadang2 membosankan , bersangka baik
(selalunya orang yang suka warna putih , mesti dia cool kan . haha !)

PERAK/EMAS
kejayaan , positif , ceria , gigih
(wahh , lambang kekayaan !)

sumber : petua menjadi ceria tulisan dato dr . mohd . fadilah kamsah

jadi , adakah warna kegemaran anda sesuai dengan personaliti anda ?

apapun warna yang anda sukai ,

pastinya ia menambah keceriaan dalam hidup anda !

mahu lebih lanjut lagi ? boleh klik di sini ---> click here !

ya ya saya tahu blog saya hitam . hehe ! kelam rite !

saya cadang nak tukar warna lain . tapi tunggu cuti lah .

bulan ni periksa tengah tahun . tak sesuai okey .

okayy . cukup sampai tu je . laen masa sharing benda laen lagi . :)





anda warna hidup saya ! sayang anda semua ! :)


No comments:


.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.