hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Sunday, June 5, 2011

cuti yang membosankan

assalamualaikum .

"cuti korang wat apa ?"

aku cadang , korang boleh pilih jawapan di bawah .

1) on FB memanjang (takpun blogging macam aku ni xP)

2) balek kampung (kecik , ni hobi kau kan ?)

3) duduk rumah tengok TV

4) panjat bukit broga

5) pergi melencong melancong ke tempat2 menarik

6) menjelajah kenduri kahwin (ni mesti yang paling popular)

7) siapkan kerja cuti terancang (aku baru siap sains xP)

8) bincang jawapan sejarah (khas untuk budak2 3 krk 1 , 3 krk 2 dgn 3 kaa sahaje !)

9) dan laen2 ____________________ (nyatakan)

perghh , macam borang soal selidik sajer . haha ! xP

apapun , jaga diri baek2 ye semua . apapun kerja yang korang buat , safety first okay .

cuti tinggal lagi seminggu . enjoy okay ! :)

*


1) baca buku


membaca jambatan ilmu tahu ? sebab tu aku suka membaca .

tak kiralah baca apa . terpulang . komik , novel , majalah , surat khabar , dengan buku sekolah pun aku layan ! asalkan baca .

kadang-kadang kita asyik melekat je dgn buku tu . sampai tak sedar masa berlalu .

baguslah tu . masa tak terbuang , ilmu pun bertambah . hehe ! :)

2) belajar memasak


heyy perempuan ! bangun okey !

belajar memasak . bukan semata-mata nak kawin saja . tapi tolong mak juga yang asyek bersusah-payah masak untuk kita . kali ni , biar kita masak untuk dia pula .

bagus . boleh balas jasa kan . hehe ! xP

3) bermain ?


aku tahu , korang punya permainan seperti kad2 uno , maid , daun terup dan segala mak nenek kad serta chess dan dam mesti dah berhabuk dalam almari kan ?

aku pun pelajar okey . sebok dengan folio + study . congkak kat rmah aku pun dah jadi rumah labah-labah xD .

so , keluarkanlah segala harta karun anda tu dan maen lah okey ? ajak lah mak ayah atuk nenek kakak abang kawan jiran semua maen sama2 .

takpun petang2 maen la bola ke , badminton ke :)

4) tumpahkan bakat anda


maksudnya ?

hehe . setiap orang ada bakat kan . contohnya aku . aku suka menulis .

entah berapa cerpen boleh aku tulis cuti ni . tapi masalahnya aku malas . haha !

abaikan . tu aku punya pasal xP .

contohnya korang ada bakat macam melukis ke , fotographing ke , photo-editing ke , apa2 jela bakat yang korang ada .

cuti ni la masa untuk korang asah bakat korang jadi tajam . lepas cuti ? jangan haraplah . kerja rumah dah menggunung . so inilah masanya .

*

saya rindu semua !

terutama my besties : nur emy helwina , farah hafizatul , nur najiah dan nurul ainaa .

budak pendengar setia : nurul aina dan atikah .

lepas cuti , tengoklah . aku akan lepaskan rindu kat korang ! HAHA !

err , you . yes , you .

dah 5 hari kau tak on . balek kampung kot . semoga cuti kau baek je .

yes , cuti . time cuti ini , membuatkan aku ingat semua tentang kau .

sebab tahun lepas pada cuti ini jugak , kita bergelak kongsi cerita .

sekarang ? in my dreams pun ia takkan berlaku lagi .

hope you happy always :)





holiday oh holiday , cepatlah kau berlalu !


No comments:


.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.