hye dudes and babes . i'm aina and this is my diary , i can write whatever i want okie ? dun forget to leave your comment or shout here ! thankx for visiting my online world , enjoy reading okie ? ^_^

Monday, July 25, 2011

aku PMR esok . korang ade ?

assalamualaikum .

kalau aku kata aku akan menghadapi Penilaian Menengah Rendah a.k.a PMR esok ,

korang percaya tak ?

heheheheheh . mesti tak percaya kan ?

ehh betullah . aku tak tipu . serius tak tipu =.="

cuma .

aku bukannya periksa BM , BI , Maths , Science semua tuh .

aku ambil satu subjek tambahan yang nama dia pun macam'tambahan' bagi korang .

KEMAHIRAN AL-QURAN .

mesti tak pernah dengar . haha .

okey . hari ni , aku nak habis ulangkaji semua bab .

satu jam satu bab .

bab ada 5 . ulum , tajwid , hafazan , qiraat , tarannum .

hafazan dah settle . tinggal lagi empat .

so , hari ni kena study 4 jam . huhu . :D

tahan ? insha ALLAH . banyak lak tuh tajuknya . dari form 1 sampai form 3 .



ya ALLAH ya Tuhan kami ,

kurniakanlah kepada kami , para pelajar 3 Kelas Aliran Agama (KAA) SMK Bandar Rinching ,

100% cemerlang KKQ .

amin ya rabbal alamin .






doakan kami semua ya . doa anda amat kami perlukan .


Saturday, July 23, 2011

yaumur riadhah

assalamualaikum .

penat ni . dari sekolah . ada hari sukan . sport's day . yaumur riadhah .

satria no 4 je . okey lah tu . merentas desa dapat no 1 :)

perbarisan n' pergerakan kreatif tak tahulah satria no berapa .

sebab tak dapat nak dengar . orang laen semangat gila nak mengeluarkan suara diaorang yang merdu itu . haha .

tapi bestlah tahun ni . tak kurang hebatnya .

perasmian , pakai tembak-tembak , keluar asap warna-warni . haha .

cuma perbarisan tak ada formasi . bosan jugak lahh .

waja tema askar ! siap pinjam baju askar wataniah lagi . :)

pergerakan kreatif , wira punya bestt . walaupun WIRA jadi RAWI . haha .

masuk tajuk KKQ . eh korang . RAWI ada maksud tau .

maksudnya ,

dalam al-Quran ada 7 jenis bacaan .

ilmu ni dipanggil ilmu qiraat .

7 jenis bacaan tu dipelopori oleh 7 imam .

setiap imam ada 2 RAWI . kira rawi ni periwayat qiraat lah .

tengok . bagus apa maksud RAWI . haha . tak payah nak malu2 .

tahun ni aku buat keputusan tak nak ambil bahagian dalam perbarisan .

ya lah . latihan rumah sukan tak pergi . perjumpaan hari tu pun tak pergi .

sebab nak lari dari masuk perbarisan .

tapi tahun ni kantoi lah dengan cikgu eliza . cikgu pendidikan khas tu .

dia kata macam ni :

kalau saya tahu awak rumah satria , dah lama saya masukkan awak dalam perbarisan .
saya tak tahu awak rumah satria .
tahun depan awak mesti masuk perbarisan .
ingat tau !

ala cikgu ni . malas lah . hehe .

tengok . dah terkantoi . aku tak tahu pula cikgu tu lama perhatikan aku . haha .

popular gak aku ni :D (perasan sebentar)

so , tahniah kepada semua yang menang . yang kalah , peluang masih ada lagi .

so , ni turutan rumah-rumah sukan .

1 . WIRA

2 . PUTRA

3 . PERDANA

4 . SATRIA

5 . WAJA

sekian , terima kasih .





sukan dah habis , so kembali kepada study . trial semakin dekat :D


Sunday, July 17, 2011

di pertengahan bulan

assalamualaikum .

dah lama kan aku tak mengepos di sini . haha .

pos ni pun , saje nak mengelap habuk xP .

okey , hari ni nisfu syaaban .

(tapi aku malas nak puasa . so , jangan contohi aku yang pemalas ni :D)

so , malam semalam dengan jayanya aku buat 4 solat sunat .

lega bhaii . haha . semoga ALLAH terima .

erm , kadang2 dalam hidup ni , banyak salah yang aku dah buat .

aku minta maaf ya atas semua salah dan silap aku . korang maafkan okey :D

hari ni , aku nak bukak kitab baru .

dan korang pun bukak kitab baru korang .

jadi , penuhkanlah kitab baru korang dengan benda baek2 sahajer :D

oh ya , tak lama lagi ramadhan kan .

azam tahun ni , nak khatam quran :)

nak latih diri jadi baek . eceh eceh . haha .

agak2 nyaa macam mana puasa n' raya tahun ni ya ?

harap2 dipenuhi perkara2 yang baek + happy sahajer .

yang buruk , yang sedih , pegi jauh2 . :D






semoga ALLAH permudahkan urusan kita . :D



.Hasil Kerja Tangan Aina Syakira.